🌿 “Gizli Düzenin Peşinde: Çocuklarla Örüntü Yolculuğu”

 



🌿 “Gizli Düzenin Peşinde: Çocuklarla Örüntü Yolculuğu”

Çocukların dünyası, keşif ve oyunla şekillenir. Biz de bugün sınıfımızda hem eğlenceli hem öğretici bir etkinlikle çocukların zihinsel becerilerini harekete geçirdik: ÖRÜNTÜ!

Peki örüntü nedir?

Gelin bu kavramla tanışma yolculuğumuzu birlikte hatırlayalım…


🗣️ Gizli Düzeni Keşfet! (Sohbetle Başlayan Bir Gün)

Sabah etkinliğimize sıcacık bir sohbetle başladık.

“Çocuklar, bugün size bir sır vereceğim…” dedik.
Dünyada fark etmeden baktığımız, ama tekrar eden bir düzen var: örüntü!

Günler, mevsimler, zebra çizgileri, deniz dalgaları, çam kozalağının şekli... Bunların hepsi bir örüntüye sahip.

“Peki doğada bazı şeyler tekrar ediyor olabilir mi?” diye sorduk.
Sabah kahvaltıdan sonra ne yaptığımızı, oyuncakların nasıl dizildiğini birlikte düşündük.

Kırmızı top – mavi top – kırmızı top – … derken çocuklar merakla “mavi!” diye cevapladılar.

Ardından ritimle katıldılar:
Alkış – diz – alkış – diz – ?
Hep birlikte örüntüyü hareketlerle hissettik!


🕺 Bahçeye Taşan Öğrenme: “Örüntü Yolu” Oyunu

Sınıfta öğrendiklerimizi açık havaya taşıdık.
Bahçede yere sırayla dizilmiş nesnelerle bir “örüntü yolu” oluşturduk:
Mandal – Pipet – Taş – Yaprak – Mandal – Pipet – …

Çocuklar sırayla bu yol üzerinde yürürken her nesneye karşılık gelen hareketi yaptı:

  • Mandal = Alkış

  • Pipet = Parmak şıklatma

  • Taş = Tek ayakla zıplama

  • Yaprak = Kolları kanat gibi çırpma

Yürürken düşünmeye devam ettiler:
“Sıradaki nesne ne? Ne yapmalıyım?”
Her çocuk bu eğlenceli düzeni tamamladı. Örüntüler artık sadece bir kavram değil, bedensel bir deneyimdi.


🧠 Etkinlik Sonunda Neler Konuştuk? (Değerlendirme)

Oyun sonrası çocuklara sorular sorduk:

  • Hangi nesneleri kullandık?

  • Bu nesnelerden nasıl bir sıra oluştu?

  • Sıradaki nesneyi tahmin edebildin mi?

  • En çok hangi hareketi sevdin?

  • Yeni bir örüntü oluşturmak ister misin?

Bu sorularla çocuklar öğrendiklerini fark etti, düşündü ve kendi örüntülerini hayal etmeye başladı.


Her Çocuğun Farklı Hızı Var – Destekleme & Zenginleştirme

Bazı çocuklara örüntü sırasını hatırlamaları için sözlü ve görsel ipuçları verdik.
Bazılarına ise kendi örüntüsünü oluşturma ve oyuna ekleme şansı tanıdık.

Bazı öğrenciler iki örüntüyü aynı anda yürütmeyi bile denedi!


🏠 Ailelerle El Ele: Evde Örüntü Avı!

Örüntüler sadece sınıfta değil, hayatın her yerinde! Bu yüzden çocukların öğrenmesini evde de desteklemek istedik.

Ailelere küçük bir görev verdik:

Çocuğunuzla birlikte evde tekrar eden desenleri veya düzenleri bulun.
Perdelerdeki çizgiler, fayansların sıralanışı, oyuncak dizilimleri ya da masa düzeni örnek olabilir.
Bulduğunuz örüntüyü birlikte çizin, fotoğrafını çekin ya da yeni bir örüntü oluşturun!

Bu hem aile içi iletişimi güçlendirdi hem de çocukların çevresine dikkatle bakmasını sağladı.
Ertesi gün bazı çocuklar kendi örüntü fotoğraflarını getirdi, neşe içinde arkadaşlarıyla paylaştı.


🎈 Sonuç: Öğrenmek, Keşfetmekle Başlar

Bugün, çocuklarımız sadece “örüntü” kavramını öğrenmedi…
Düzenli düşünmeyi, gözlem yapmayı, bedeniyle ifade etmeyi ve birlikte öğrenmenin keyfini yaşadı.

Ve belki de en önemlisi...
Dünyadaki gizli düzenleri fark etmeye başladılar.


Yorumlar